martedì 3 ottobre 2017

Versatility of the onesie for babies


In this post I'm addressing the future moms and those who are going to choose a present for a newborn baby, because moms surely already know which is the most versatile garment of a baby's wardrobe: the onesie.


I admit that before becoming a mom I underestimated it, I only thought at overalls, rompers, skirts and dresses maybe with some frill or flounce.

But the onesie is really useful in all seasons: in winter a short sleeve onesie is perfect under rompers and pajamas, to keep well warm the baby. In the long sleeve version it can be worn exposed, instead of the t-shirts that never stay in place and rick to expose the baby's belly!


In autumn and spring it's perfect under an overall or a pair of trousers, maybe adding a light sweater in the cooler days.

Finally in summer it can be used together with a pair of light and comfortable shorts, better if in jersey cotton. Or in the hottest days, like several days of the summer just over, it can be the complete outfit of the baby, leaving him a bit more fresh and able to move and kick at ease.

If you have a baby in the way or you know a mom-to-be and would like to give her a small but useful present, take a look at the "Onesie" section of my shop (link) and let my creations inspire you!

La versatilità del body per i bimbi


In questo post mi rivolgo alle future mamme o a chi deve scegliere un regalo per la nascita di un bimbo, perchè le mamme sicuramente hanno già sperimentato il capo più versatile in assoluto del guardaroba dei bimbi: il body.
Io ammetto che prima di diventare mamma l'avevo sottovalutato, pensavo solo a salopette, tutine, gonne e abitini magari con qualche volant.

Invece il body è utilissimo in tutte le stagioni: in inverno un body a manica corta è perfetto sotto tutine e pigiami, per tenere il bimbo bene al caldo. Nella versione a manica lunga invece si può portare a vista, al posto delle magliette che non stanno mai al loro posto e rischiano di lasciare scoperto il pancino!


Nelle mezze stagioni è perfetto sotto una salopette o un paio di pantaloni, aggiungendo magari un maglioncino nelle giornate più fresche.

In estate infine si può abbinare ad un paio di pantaloncini comodi e leggeri, meglio se in jersey. Oppure nelle giornate più torride, come ce ne ha regalate tante questa estate appena finita, si può usare come unico capo di abbigliamento del bimbo, lasciandolo così un po' più fresco e libero di muoversi e sgambettare. 

Se avete un bimbo in arrivo o conoscete una futura mamma a cui vorreste fare un pensiero utile, date un'occhiata alla sezione "Body" del mio shop (link) e lasciatevi ispirare!